T/m 31 december versturen wij de eerstvolgende werkdag en dus tijdelijk niet op de dag van bestelling (dus b.v. maandag besteld = dinsdag verstuurd en vrijdag besteld = maandag verstuurd etc.) Wij hebben in deze drukke periode rond Sint en kerst namelijk iets meer tijd nodig om alle bestellingen te verwerken. Mocht het toch eerder lukken dan doen we dat natuurlijk, maar hou maar rekening met een extra werkdag, dan kan het alleen maar meevallen. Ook bij Postnl is het topdrukte in deze maanden, dus het duurt in deze periode wat langer voor je bestelling aankomt. Bestel je cadeautjes dus op tijd!

In het schema hieronder zie je een indicatie van de bezorgdata van brievenbuspost en brievenbuspakjes binnen Nederland. Let op: dit is een indicatie. Het kan dus nog iets afwijken, maar dan heb je iig een richtlijn.
Pakketpost gaat over het algemeen sneller. In voorgaande jaren duurde dat in de meeste gevallen 2-3 werkdagen.

Als je iets snel nodig hebt, adviseren wij je om te kiezen voor voor de optie pakketpost of verzekerde post. Dan heb je de meeste kans dat je het ook daadwerkelijk de volgende dag in huis hebt (m.u.v. het weekend, de post wordt namelijk niet opgehaald op zaterdag en zondag). Het gebeurt namelijk af en toe dat de brievenbuspost (ook brievenbuspakjes) er iets langer over doet dan we gewend zijn. Bestel dan ook voor 13.00 uur en kies voor een directe betaalmethode als b.v. Ideal of MisterCash, dan komt de betaling direct bij ons binnen.

Bestel je vanuit het buitenland dan duurt het een paar dagen langer voor je je bestelling zal ontvangen. Voor België houdt PostNL 1-2 werkdagen aan voor pakketpost en bij brievenbuspost kan het volgens de site van PostNL tot 8 dagen duren voor je het ontvangt, maar over het algemeen is de overkomstduur 2-3 werkdagen.

Het bedrag wat je aan verzendkosten betaalt is gebaseerd op hetgewicht van je bestelling + verpakkingsmateriaal + de bijkomende kosten die wij bij iedere bestelling standaard moeten maken (o.a. BTW & ideal- paypal of overschrijvingskosten).
Op brievenbuspakjes, pakketpost en verzekerde post leggen wij zelf wat bij, om de kosten voor onze klanten zo laag mogelijk te houden.
Mocht je voor brievenbuspost kiezen, maar de bestelling is te groot om door de brievenbus te kunnen, dan berekent het systeem automatisch de prijs van pakketpost. Wij zullen je zending in dit geval dus ook per pakketpost versturen.
Als je een of meerdere artikelen in je winkelwagentje hebt zitten, kan je meteen zien hoeveel verzendkosten je voor je bestelling betaalt.

Je kunt bij ons kiezen tussen brievenbuspost, brievenbuspakje, pakketpost en verzekerd pakket.

Deze opties zijn voor Nederland allemaal beschikbaar. Woon je buiten Nederland, dan heb je de keuze tussen brievenbuspost of Pakketpost.
Kies je voor gewone brievenbuspost dan is de zending niet traceerbaar. 
Kies je voor brievenbuspakje, pakketpost en verzekerd versturen, dan krijg je een track & trace code waarmee het pakket te volgen is op de site van PostNL. Hou er rekening mee dat er op maandag geen brievenbuspost of brievenbuspakjes worden bezorgd, maar alleen pakketpost
Verzekerd
is de veiligste optie, vandaar dat dit ook iets duurder is. Bestel je meer artikelen dan wij in de grootste brievenbusdoos kwijt kunnen, dan berekent het systeem automatisch de prijs voor pakketpost, ook al kies je voor brievenbuspost. Hou er dus rekening mee dat het niet altijd door de brievenbus past en wij het soms als pakket moeten versturen ook al kies je daar niet voor.

LET OP: Wil je gebruik maken van de achteraf betaal optie van Klarna, dan kan je alleen kiezen voor pakketpost of verzekerde post.

Woon je in België, kies dan voor "brievenbuspost naar België" of "pakketpost naar België". De overkomstduur naar België is gemiddeld 1-2 werkdagen voor pakketpost en en bij brievenbuspost kan het volgens PostNL tot 8 dagen duren voor je het ontvangt.
Voor Frankrijk en Duitsland kan je ook direct kiezen tijdens het afronden van de bestelling. Woon je in  een ander Europees land, stuur ons dan even een mailtje, dan voegen we het gewenste land toe. We hebben niet alle landen standaard toegevoegd omdat het ontzettend onoverichtelijk wordt en het bijna niet voorkomt dat er iemand vanuit een ander land dan bovenstaande bestelt.
Voor alle landen buiten Europa kan je kiezen voor de optie "Worldwide"


De factuur wordt altijd per email verstuurd samen met de betaalbevestiging én de verzendbevestiging.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik wil betalen met Klarna (achteraf betalen), maar mijn betaling wordt geweigerd, wat moet ik doen?

Klarna voert een zogenaamde 'snelle credit check' uit over de gegevens niet je invoert. Het kan daarbij voorkomen dat je achteraf betaling niet wordt geaccepteerd. Dat kan verschillende redenen hebben. Wij hebben daar zelf geen enkele invloed op. Je kunt in het geval van weigering op een andere manier betalen of contact opnemen met Klarna.

Klarna Klantenservice (Nederland):
https://www.klarna.com/nl/klantenservice/

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Zijn alle sieraden handgemaakt?

Nee, slechts een gedeelte (ongeveer de helft momenteel) van ons assortiment is zelf ontworpen en handgemaakt, de rest kopen wij in bij verschillenden groothandels.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoe voorkom ik het verkleuren van een sieraad?

Je kunt bij ons kiezen uit een groot assortiment stainless steel sieraden. Deze sieraden blijven lang mooi en verkleuren niet of nauwelijks. Je kunt naar de zoekfunctie gaan en daar "stainless" intikken. Dan zie je alles wat wij verkopen in deze kwaliteit.

Bij de een verkleuren niet echt gouden of zilveren sieraden sneller dan bij de ander. Dat heeft te maken met de zuurgraad van je huid.
Een trucje wat goed helpt tegen het verkleuren van sieraden, is je het insmeren met blanke nagellak.
Op die manier leg je een soort beschermlaagje over de je sieraad en zal hij mooi blijven en niet afgeven.
Je kunt dit het beste af en toe herhalen.
Goudkleurige kettingen kan je op dezelfde manier langer mooi houden met een laagje blanke spuitlak. Dit is te koop bij bv de Gamma.
Dit beschermlaagje schijnt ook goed te werken voor mensen met een allergie. We horen regelmatig dat mensen die normaal gesproken alleen echt zilver kunnen dragen, dit op deze manier oplossen en zo toch leuke en betaalbare sieraden kunnen kopen.

Wij adviseren om de sieraden voor het slapen gaan af te doen. Op die manier blijven ze langer mooi.
Hou je sieraden zoveel mogelijk droog, door vocht (bv het spuiten van parfum of smeren van creme) en transpiratie (bv door te sporten). Zo voorkom je aantasting door vocht. Bewaar ze ook nooit in de badkamer.

Silver plated, echt zilveren artikelen en vaak ook zilverkleurige artikelen kan je heel makkelijk schoonmaken met een zilverbadje of zilverpoets.
Hou er rekening mee dat het laagje van silver plated sieraden er wel na verloop van tijd vanaf slijt.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat te doen als mijn verzilverde of zilveren ketting of armband verkleurt?

Wij verkopen enkele silver plated en echt zilveren armbanden en kettingen.
Deze worden na verloop van tijd een beetje bruin. Dat is echter helemaal normaal voor echt zilver, het is een van de eigenschappen die zilver heeft, het oxideert.
Juist doordat het echt zilver is, verkleurt het dus een beetje. Doe je hier niets aan, dan wordt het na verloop van tijd zelfs zwart.
Het grote voordeel van zilver is, dat het gemakkelijk weer schoon te maken is.
Deze verkleurig is vaak heel makkelijk weg te poetsen. Meestal lukt dat al prima met je vinger of met een droge doek.
Lukt dat niet dan kan het met een zilverpoetsdoek, zilverpoets of een zilverbadje schoongemaakt worden.
Bij verzilverde sieraden slijt het laagje zilver er na verloop van tijd vanaf. Om deze sieraden zo lang mogelijk mooi te houden adviseren we verzilverde sieraden niet te dragen tijdens het sporten, douchen of slapen.

Zie ook de wat meer uitgebreide onderhoudstips voor zilver: onderhoudstips voor zilver

Een zilverbadje werkt vaak ook prima voor zilverkleurige artikelen die niet verzilverd zijn, maar wel iets verkleurd zijn (bijvoorbeeld de "zilver snelglansdip" van het merk HG).  Dit gebruik ik voor mijn eigen niet echt zilveren sieraden ook regelmatig. Je doet heel erg lang met een potje en heel veel sieraden knappen er weer enorm van op.
En een hele goedkope tip die ik laatst hoorde (maar zelf nog niet heb uitgeprobeerd) is je sieraden poetsen met een oude tandenborstel en wat tandpasta.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kunnen jullie mijn bestelling als cadeautje verpakken?

Wij pakken alles standaard voor je in. Daar zijn normaal gesproken geen extra kosten aan verbonden.Wanneer je meerdere artikelen besteld hebt dan verpakken wij niet alles apart, maar doen wij het zoveel mogelijk bij elkaar, omdat de verpakkingen die wij gebruiken ook voor ons behoorlijk duur zijn. Wil je toch artikelen apart verpakt hebben, vermeld het dan even in de opmerkingenbox tijdens het afronden van je bestelling.
Dan kunnen wij daar rekening mee houden en er eventueel wat inpakpapier bij doen zodat je het zelf apart kunt inpakken.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Klachten

Wij vinden het heel vervelend als een klant niet tevreden is, klachten proberen wij daarom altijd zo goed mogelijk op te lossen. Is er, buiten jouw schuld om,  iets mis met een sieraad dat je gekocht hebt, mail dan naar: info@sieradenkistje.nl Het is belangrijk om je ordernummer erbij te vermelden, dan kunnen wij meteen zien om wie het gaat en wat je bij ons besteld hebt. Heb je je ordernummer niet meer, vermeld dan je volledige naam en het mailadres waarmee je hebt besteld.

Mocht je niet tevreden zijn met de oplossing van uw klacht is het uw recht om een klacht/geschil in te dienen bij de geschillencommissie via het ODR platform http://ec.europa.eu/consumers/odr/

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Staan jullie ingeschreven bij de KvK?

Ja, wij staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer. 50421042

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb een blog, willen jullie een winactie met mij organiseren?

Momenteel zijn we niet op zoek naar promotors. Wanneer we wel iemand zoeken zullen we een oproepje plaatsen op Instagram. Daar kan je dan op reageren.

P.s: wil je toch graag een winactie of artikel plaatsen op je blog of op Instagram, dan kan je natuurlijk wel zelf iets bij ons kopen om te verloten onder je trouwe volgers.
Je kunt ons dan mailen en wij zullen jouw winactie voor je promoten op onze Facebook en Instagram  pagina en op de site. Dan krijg jij dus gratis promotie voor jouw blog / instagram account.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat wordt er bedoeld met de lengte van de ketting is 80cm?

Daarmee bedoelen we dat de lengte van de ketting enkel gemeten 80cm lang is.
Dus wanneer het slotje open is en je hem in zn geheel langs een meetlint legt. Bij langer maken of inkorten graag ook deze totale lengte vermelden.

Wanneer we een ketting dubbel meten (dat doen we bijvoorbeeld wanneer er veel hangers / steentjes aan zitten, anders krijg je geen realistisch beeld van hoe lang de ketting hangt) dan staat dat er altijd bij vermeld.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kunnen jullie de ketting, armband of enkelbandje langer of korter maken?

De meeste sieraden kunnen langer en korter gemaakt worden. Dat is een service die wij bieden en dat is dus gratis.
Wil je dat, dan kan je even contact met ons opnemen door het contactformulier in te vullen of even te mailen naar info@sieradenkistje.nl. Vermeld in je berichtje even om welk sieraad het gaat (naam of een linkje).

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen

Het is mogelijk dat de bevestigingse-mail in de map Ongewenste e-mail terecht komt, kijk daar dus eerst even. Bij gebruikers van Hotmail en G-mail kan er soms een vertraging ontstaan, dan suurt het dus wat langer voor je de bevestigingsmail ontvangt. Je kunt het beste info@sieradenkistje.nl als contactpersoon toe te voegen zodat je al onze e-mails kunt ontvangen.
Ook komt het nog wel eens voor dat een een tikfoutje zit in het opgegeven mailadres.
Dan zal de bevestiging niet in je mailbox arriveren. Vermoed je dat? Mail ons dan even dan passen we het opgegeven mailadres aan.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Soms is het nog wel mogelijk om een order te wijzigen. Het hangt er vanaf of je order al ingepakt en verwerkt is of niet. Stuur dan z.s.m. een e-mail naar ons en wij zullen gaan kijken wat we voor je kunnen doen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kan ik iets annuleren, retourneren of ruilen?

Zolang wij de bestelling nog niet hebben gepost is annuleren geen probleem. Is de bestelling al wel gepost dan kan de bestelling geretourneerd worden na aankomst.

Je hebt 14 dagen de tijd om melding te maken van retour en nogmaals 14 dagen om het daadwerkelijk te retourneren. Voorwaarde is wel dat het artikel ongedragen en onbeschadigd is. Wanneer er kaartjes / labels aan zitten, deze graag laten zitten tijdens het passen en er pas afhalen als je besluit het artikel te houden (hetzelfde wat je doet wanneer je iets in een winkel past dus). Zo houden wij enige controle over het feit of iets niet gedragen is. 
Let op: Oorbellen kunnen i.v.m. de hygiene alleen geretourneerd of geruild worden wanneer de verpakking en de sealsticker intact zijn. Je kunt ze dus wel bekijken, maar niet passen. Wij verpakken oorbellen in een transparant zakje. Dit zakje wordt gesealed met een sticker. Wij kunnen ze alleen terugnemen als de sticker onbeschadigd is.

Belangrijk: Wil je iets retourneren, meld je retour dan aan via info@sieradenkistje.nl
Nadat wij jouw retourmelding hebben ontvangen, heb je nog 14 dagen de tijd om de artikelen retour te sturen. Stuur met je retour ook altijd de factuur en een ingevuld retourformulier (hieronder te downloaden) en herroepingsformulier mee. De factuur sturen wij altijd mee met de verzendbevestigingsmail, dus deze is in je inbox te vinden. Het retourformulier en herroepingsformulier zijn hieronder te downloaden. Wij hebben deze formulieren nodig voor onze administratie en moeten deze kunnen overdragen aan de belastingdienst wanneer zij daar om vragen. Zonder deze formulieren kunnen wij de retour niet in behandeling nemen!
Het rekeningnummer dat je opgeeft voor de terugbetaling dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarmee je de betaling aan Sieradenkistje.nl hebt voltooid. Dit i.v.m. eventuele fraude met terugbetalingen.
Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Stuur je de hele bestelling retour dan betalen wij ook de verzendkosten terug die je bij je aankoop hebt betaald. Bij retournering van een deel van je bestelling worden deze verzendkosten niet vergoed.
De verzendkosten voor het retourneren dien je zelf te betalen (tenzij het om een fout van ons gaat natuurlijk). Deze kosten bedragen circa 6,95 per zending. Het risico van de retourzending is voor de verzender. Als je een artikel terug stuurt en het raakt kwijt, dan bent je daar dus zelf verantwoordelijk voor. Kies daarom voor traceerbare post!

Hier kan je het herroepingsformulier en het retourformulier downloaden:
Herroepingsrecht formulier
Retourformulier

Retouren kunnen worden gestuurd naar:
Sieradenkistje.nl
Pollux 79
3902 TB  Veenendaal

Zorg ervoor dat je de artikelen goed verpakt, zodat het tijdens verzending niet kapot kan gaan. Wij kunnen alleen artikelen retour nemen die heel terug komen.
Verpak en verstuur het daarom zoals je het ook van ons hebt ontvangen, dat is altijd de veiligste manier.
Heb je er een gratis artikel als dank voor je bestelling bij gekregen? Bij retournering van de gehele bestelling ontvangen wij dit ook graag terug. We hebben gemerkt dat deze attentie vaak wel gehouden wordt en dat is natuurlijk niet helemaal fair. Stuur je de bestelling gedeeltelijk terug, dan mag je het cadeautje natuurlijk gewoon houden.

Wil je iets ruilen dan kan je dezelfde procedure volgen, je kunt dan voor het nieuwe artikel gewoon een nieuwe bestelling plaatse

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoeveel verzendkosten moet ik betalen?

Het bedrag wat je aan verzendkosten betaalt is gebaseerd op het gewicht van je bestelling + verpakkingsmateriaal + de bijkomende kosten die wij bij iedere bestelling standaard moeten maken (o.a. BTW en Ideal kosten).
Op pakketpost leggen wij zelf wat bij om de kosten voor onze klanten zoveel mogelijk te drukken.
Als je een of meerdere artikelen in je winkelwagentje hebt zitten kan je meteen zien hoeveel verzendkosten je voor je bestelling betaalt.

Voor Nederland kies je dan "brievenbuspost Nederland", "brievenbuspakje" of "pakketpost Nederland" en voor België kies je voor "brievenbuspost Europa" of pakketpost Europa".

Je kunt bij ons kiezen tussen brievenbuspost, brievenbuspakje en pakketpost
Kies je voor gewone brievenbuspost dan is de zending niet traceerbaar. 
Kies je voor brievenbuspakje of pakketpost dan krijg je een track & trace code waarmee het pakket online te volgen is via de website van PostNL.
Wij raden je aan om bij hogere bedragen voor een traceerbaar brievenbuspakje of pakketpost te kiezen, dat is namelijk veiliger!
Zo nu en dan komt het voor dat de post er iets langer over doet dan een werkdag. Vooral bij brievenbuspost komt dat wel eens voor. Hou daar rekening mee bij het kiezen van de verzendwijze.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoe snel wordt mijn bestelling verzonden?

Onze verzenddagen voor brievenbuspost én pakketpost zijn: ma, di, woe, do, vrij.
In het weekend worden de brievenbussen niet meer geleegd door PostNL, het heeft dus geen zin meer om ook op zaterdag en zondag te posten. 

Heb je iets de volgende dag al nodig? Dan is het natuurlijk heel belangrijk om op tijd te bestellen. Graag ontvangen we je bestelling dan voor 13.00 uur en meld voor alle zekerheid even dat je het snel nodig hebt.
Kies dan ook voor de optie pakketpost of brievenbuspakje (en betaal met Ideal), dan heb je de meeste kans dat je het ook daadwerkelijk de volgende dag in huis hebt (m.u.v. het weekend, pakketten worden namelijk niet opgehaald op zaterdag en zondag). 
Bestel je vanuit het buitenland dan duurt het een paar dagen langer voor je je bestelling zal ontvangen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Op welke manieren kan ik betalen?

Je kunt bij ons op de volgende manieren betalen:

- iDeal (GRATIS)
 -Overschrijving (vooraf overmaken) (GRATIS)
- PayPal
- Klarna (achteraf betalen) - LET OP: Wil je gebruik maken van de achteraf betaal optie van Klarna, dan kan je alleen kiezen voor pakketpost of verzekerde verzending.
- Bancontact (GRATIS)
- SOFORT Banking / DIRECTebanking - GRATIS

Voor een snelle bezorging raden wij aan te kiezen voor een directe betaalmethode zoals iDeal of Bancontact. In dat geval krijgen wij jouw betaling meteen binnen en kan je bestelling sneller verwerkt en verzonden worden.

Wanneer je in het bezit bent van een kortingscode, dan dient deze voor het plaatsen van je bestelling te worden ingevoerd. Als je naar het winkelmandje gaat, zie je daar een vakje met 'Kortingscode' staan. Wij kunnen kortingscodes niet achteraf verrekenen.

Zie hier een uitgebreide uitleg van de betaalmethodes.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mijn bestelling is niet aangekomen, wat moet ik doen?

Het gebeurt helaas af en toe dat een zending er langer over doet dan normaal.
Vooral bij brievenbuspost en brievenbuspakjes is dit nog wel eens het geval. Hier kunnen wij helaas niets aan doen, wanneer de bestelling hier weg is gegaan is het aan PostNL om de bestelling op tijd te bezorgen. Daar hebben wij dan dus geen invloed meer op nadat de zending ons pand heeft verlaten..
Als je bestelling binnen 14 dagen nog steeds niet is aangekomen, neem dan even contact met ons op.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat nu?

Neem zo snel mogelijk contact met ons op wanneer je een verkeerd artikel hebt ontvangen. Wij sturen dan het juiste artikel naar je toe.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik woon in België, kan ik ook bestellen?

Ja hoor, dat kan. Wij versturen ook naar België.
Kies bij het afronden van je bestelling als verzendwijze "Brievenbuspost naar België" of "Pakketpost naar België".

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er is iets kapot gegaan, krijg ik een nieuw artikel?

Mocht je sieraad op korte termijn buiten jouw schuld om kapot gegaan zijn dan zullen wij dat ten aller tijde oplossen.
Neem even contact met ons op als er iets kapot is gegaan, wij zullen je dan vragen om het artikel retour te sturen en wij vervangen of repareren het dan kosteloos voor je.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Waar zijn de sieraden van gemaakt?

Dat verschilt per sieraad. De meeste sieraden zijn gemaakt van metaal,bijvoorbeeld zinklegeringen, aluminium, messing of koper met een laagje zilver of goud (wel nikkel- en loodvrij materiaal).
De laatste tijd werken wij ook veel met stainless steel. Het voordeel hiervan is dat het heel sterk is en mooi blijft.

Ondanks dat iets nikkelvrij is kan je toch een allergie krijgen van metalen producten. Want ook voor o.a. aluminium kan je allergisch zijn. Iedere huid is anders. Mocht dat het geval zijn dan kan je misschien eens proberen om een laagje blanke nagellak aan te brengen en goed te laten drogen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zijn de sieraden ook in de winkel te koop?

De sieraden die in de webwinkel staan zijn niet in de winkel te koop.
Wij hebben onder andere voor een webshop gekozen omdat we graag de prijzen laag willen houden en met de huur van een pand zouden die flink omhoog moeten.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nieuwsbrief

Je kunt je via onze webshop aanmelden voor onze nieuwsbrief. Wanneer er kortingsakties of kortingscodes zijn, dan worden deze via de nieuwsbrief bekend gemaakt. Het is dus de moeite waard om je aan te melden!  Wil je je afmelden, stuur ons dan even een berichtje, dan verwijderen we je uit het systeem. Je e-mailadres gebruiken wij alleen voor de nieuwsbrief en zullen niet aan derden worden doorgegeven.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Doen jullie bij iedere bestelling een cadeautje?

Bestel je voor 25,00 euro of meer (excl. verzendkosten),dan zullen wij een klein cadeautje bij je bestelling doen.

 

 

Nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden
© 2010 - 2021 sieradenkistje.nl | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel